Saturday, January 2, 2016

Info Sihat - 6 Fungsi utama Vitamin C


Assalamualaikum wbt
Semoga sejatera ke atas kamu semua.

Vitamin C atau asid askorbik (asid L-askorbik atau L-askorbat) merupakan sejenis zat nutrien terpenting yang diperlukan oleh manusia dan beberapa spesis haiwan tertentu. Vitamin C juga merupakan salah satu daripada jenis-jenis vitamin utama yang sangat diperlukan

Fungsi dan manfaat Vitamin C

1- Melawan kanser 

Melawan kanser adalah salah satu fungsi utama Vitamin C. Meraka yang memilih makanan yang sarat dengan Vitamin C seperti buah-buahan atau sayur (bukan dalam bentuk supplemen) memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara. Bahkan ada sumber rujukan yang mengatakan bahawa Vitamin C dapat dijadikan sebagai racun bagi sel-sel kanser tertentu.

2- Memperbaiki kulit

Vitamin C mengandungi antioksida yang sangat diperlukan oleh kulit, di mana antioksidan berfungsi untuk menuetralkan radikal bebas yang tersimpan akibat terkena sinaran matahari.

3- Mencegah diabetes


Vitamin C mampu untuk menurunkan kadar gula yang terdapat dalam tubuh dan dapat mencegah efek buruk daripada penyakit dibetes pada penderitanya.

4- Mengawal tekanan darah


Tekanan darah tinggi merupakan penyakit yang sangat berbajaya dan boleh menyebabkan kematian pada orang yang menderitanya. Mengambil Vitamin C dengan dos yang ditetapkan secara rutin dapat mengawal tekanan darah  dengam baik.

5- Meningkatkan mood


 Kekurangan Vitamin C akan menyebabkan perubahan psikologi. Peneliti dari McGrill Universiti mengatakan bahawa pengambilan supplemen C (500mg dua kali sehari) mampu memperbaiki mood dan menghilangkan rasa gelisah.

6- Menurunkan risiko serangan jantung


Vitamin C dapat menghilangkan aterosklerosisyang berada di dalam jantung . Aterosklerosisyang adalah suatu keadaan dimana arteri jantung menebal dan dapat meningkatkan terjadinya serangan jantung kerana darah menjadi tidak lancar.

Dalam keperluan organisma hidup, askorbat adalah sejenis bahan bersifat anti-pengoksidaan, kerana dilihat mampu menjaga tubuh badan manusia melawan tekanan oksidatif.

Buah-buahan yang mengandungi Vitamin C.

Anggur

Pisang

Kiwi

Avocado

Delima

Oren


Tetapi mengambilan bua-buahan juga perlu diteliti. Realiti hari ini proses penanaman buah-buahan untuk pasaran terlalu luas, sehingga pengusaha terpaksa menggunakan racun serangga secara berlebihan bagi memastikan dan menjaga kualiti buah. Bahan pengawet juga digunakan bagi tujuan eksport yang mengambil masa berbulan lamanya.

Maka kandungan Vitamin C di dalam buah-buahan tersebut mungkin juga berkurangan. Shaklee mengeluarkan SR Vitamin C Plus yang terbaik untuk anda. SR adalah singkatan bagi "Sustained Release". SR bermakna pelepasan berperingkat jam demi jam - setiap 100mg Vitamin C akan dilepaskan setiap jam dalam jangka masa 5 jam tanpa henti. Oleh kerana,Vitamin C adalah vitamin larut air, maka menjadi kepentingan memastikan supaya Vitamin C sentiasa berada di dalam tubuh badan kita.

1 tablet SR Vitamin C Plus Shaklee bersamaan 7 biji buah oren. Mampukah kita mengambil 7 biji oren sehari? Sukar bukan? Maka SR Vitamin C Plus adalah jawapannya.




Keistimewaan SR Vitamin C Plus adalah sumber natural dan mempunyai Bioflavonoids
Sumber natural bermakna SR Vitamin C Plus tiada tambahan bahan perasa, tiada tambahan bahan pemanis, tiada bahan pewarna tiruan dan tiada bahan pengawet. Ia! 

Kewujudan bioflavonoids adalah bagi membantu penyerapan Vitamin C sepenuhnya dan memelihara Vitamin C dari teroksida.

Bagi yang "sengsara" memiliki parut jerawat, kulit kusam dan kering, jeragat degil dan masalah gusi berdarah sangat digalakkan untuk mengambil Vitamin C secara teratur. Ia diperlukan untuk pemulihan kulit yang lebih cantik dan mulus. Info daripada web rasmi Shaklee Malaysia adalah seperti berikut.



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bekalan Vitamin C Semula Jadi untuk Kesihatan Sepanjang Hari
Kod Produk:10104 (180 tablet)


Shaklee Sustained Release Vita-C PlusTM menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah penghantaran proprietari serba semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh.

Vitamin C ialah nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.

KKLIU: 2595/2014

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

****************************************************************************************

Untuk maklumat lanjut dan pembelian:


Call/ SMS / Whatsapp : 012-3687395
Email : nooraziana.mohdsalleh@gmail.com
Fanpage : BreastfeedingEnjoy
Facebook : Noor Aziana Mohd Salleh


Anda juga bolek klik gambar dibawah ini untuk pembelian


0 comments:

Post a Comment