Wednesday, August 17, 2016

Manfaat Omega 3 untuk kecantikan anda

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Terima kasih kerana sudi membaca.. Lama sebenarnya tak blogging.. Rindu amat!

Azam nak mula semula, doakan Anna berjaya ye!
Terima Kasih~~:)

Berbalik pada tajuk di atas nun, seperti yang kita tahu Omega 3 adalah asam lemak yang paling penting untuk semua sistem tubuh untuk berfungsi secara normal. Termasuklah kulit (kecantikan), sistem peredaran darah, otak, sistem pernafasan dan semua organ tubuh. Nampak tak bertapa pentingnya Omega 3 ni.

Essential Fatty Acid (EFA) adalah sejenis asid lemak yang tidak mampu dihasilkan sendiri oleh tubuh. Bahasa mudahnya, kita perlu mendapatkannya melalui pemakanan harian kita.  Omega 3 dan Omega 6, 2 jenis EFA ini sangat penting untuk perkembangan otak, fungsi ketahanan tubuh badan dan tekanan darah.

Omega 3 atau dikenali sebagai Alpha-Linolenic Acid adalah EFA yang berperanan penting untuk fungsi otak dan membantu melawan penyakit jantung. Ikan SAlmon, herring, sardin, dan tuna adala antara makanan yang kaya dengan Omega 3. Banyak manfaat Omega 3 ini, antaranya mampu mecegah dan mengawal asma, Diabetes, Arthiritis, Osteoporosis, Gangguan Kulit.

Omega 3 dan kecantikan.


Cukup omega 3, rambut akan menjadi sihat dan bersinar, Omega 3 berperanan untuk menyehatkan folikel rambut supaya lebih kuat dan lebih berkilau.

Cukup omega 3, kulit kering dan kusam menjadi semakin cerah. Bagaimana? Omega 3 mampu bertindak sebagai pelembap alami yang merevitalisasi kulit kering dari dalam ke luar.


Belum ada Omega 3? saya sarankan anda untuk mendapatkan manfaatnya  daripada Omega Guard Shaklee. Memang the best fish oil in the world lah!

Berminat? Boleh hubungi saya di nooraziana.mohdsalleh@gmail.com atau whatsapp 012-3687395 untuk sebarang pertanyaan.



0 comments:

Post a Comment