Saturday, October 15, 2016

WANITA MALAYSIA KURANG KALSIUM

Assalammualaikum...
Selamat pagi semua..
Selamat beristirehat..

Lena tidur malam tadi...? Bangun dengan mudah dan rasa puas tidur?
Kalau tidak tu mungkin ada sesuatu yang kurang pada badan anda.. Akakmanis nak share sesuatu ni tentang kalsium dengan wanita.. Especially wanita Malaysia ni. Orang Malaysiakan? Meh baca..



Hasil penemuan penyelidikan bersama Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Otago, New Zealand menunjukkan kebanyakan wanita di Malaysia mendapat kurang daripada 50% jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang.

Pengambilan kalsium yang rendah merupakan antara faktor risiko utama yang menyumbang kepada berlakunya penyakit osteoporosis yang bermaksud ‘tulang poros’.

Pakar Runding Ortopedik dan Pakar Bedah Trauma, Dr. Chin Chee Howe berkata osteoporosis adalah sejenis penyakit yang ‘senyap’ dan serius.

Kebanyakan wanita hanya mengetahui mereka menghidapinya selepas mengalami retak atau patah tulang. Akakmanis ada kisah tau tentang ini... Kawan akakmanis sendiri yang alaminya.. Usia 30-an tapi almost osteoporosis. Belum berkahwin lagi dan tentunya belum melahirkan..

Kesihatan tulang manusia merosot secara berperingkat dan beransur-ansur dari umur 30-an.
Namun, ianya belum terlambat untuk mula menjaga kesihatan tulang anda. Selepas kejadian itu kawan akakmanis ini konsisten pengambilan ostematrix.

So, jika anda atau teman anda atau ahli keluarga ada yang begini boleh la consume ostematrix.
Dapatkan ostematrix anda hari ini.

Ia mampu penuhi keperluan kalsium anda dengan mudah. Telan-telan cukup kalsium.


*****
Health is Welth


Aziana
Business Leader dan Shaklee Independent Distributor
Shaklee Sungai Buloh, Shaklee Puncak Alam, Shaklee Bandar Seri Coalfields, Shaklee Ijok dan kawasan berdekatan.


*****



1 comment: